Reservaties

Door de fusie stappen we over naar een nieuw systeem voor het vrijetijdsaanbod georganiseerd door Lokaal Bestuur Lochristi.

Activiteiten

Wil je een sportles boeken? Of jouw kind inschrijven voor de Crea-ateliers? Dan moet je hiervoor een nieuw profiel aanmaken via het nieuwe inschrijfsysteem. Als je als Wachtebekenaar al eens deelnam aan een gemeentelijke activiteit, heb je al een profiel.

Nieuw profiel aanmaken

We zetten de stappen om een profiel aan te maken en in te schrijven op een rijtje:

  1. Klik op deze link om het nieuwe inschrijfsysteem te openen. Dit opent in een apart venster zodat je onderstaande stappen kan uitvoeren. 
  2. Klik in de rechterbovenhoek op ‘registeren’ om te beginnen.
  3. Wil je een zaal of materiaal reserveren? Kies dan “klant aanmaken”. Wil je een activiteit boeken? Kies dan “familie registreren”.
  4. Vul je persoonlijke gegevens in.
  5. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord aan.
  6. Je krijgt een overzicht van je gegevens. Check deze nog eens en klik onderaan op “volgende”.
  7. Je ontvangt nu een e-mail met een bevestigingslink. Klik op de link in de e-mail. Check zeker je spam of ongewenste e-mails.
  8. Ga naar “mijn profiel” en klik op het tabblad "gezinsleden". Voeg hier jezelf en je gezinsleden toe. Opgelet, enkel de personen die op dit tabblad staan, kunnen inschrijven voor een activiteit!
  9. Ga in het menu naar "overzicht activiteiten" en klik op “nieuwe inschrijving” om het gewenste gezinslid in te schrijven.

Tip: Je kan steeds inschrijven op onze ***testactiviteit*** om de inschrijfprocedure al eens te doorlopen.

Uitgebreide handleiding

Download de handleiding (zie bijlage) en schijf je stap voor stap in. 

   

Zalen

Achter de schermen werken de diensten een nieuw gebruikersreglement uit voor de huur van de gemeentelijke zalen.

Het aanbod van zalen zal dan ook in de loop van januari aangevuld worden.
Voor vragen over zalen die je als inwoner nog niet online kan aanvragen, kan je de dienst contacteren via verhuur@lochristi.be.


Belangrijke info

Enkel de Zwarte Ruiter en de zalen van de Kring kunnen gereserveerd worden door particulieren (voor privé-feesten zoals bv. trouwfeest, communie, verjaardag enz.…). 

De andere accommodaties kunnen enkel gebruikt worden door gemeentelijke diensten en raden, scholen en verenigingen. Er mogen geen activiteiten georganiseerd worden door commerciële instellingen.

Lees vóór reservering zeker het gebruiksreglement van de zalen.

     

Materiaal

Wil je materiaal huren? Dan vraag je dit digitaal aan via ons reservatieplatform (link: reservaties.lochristi.be).

Uitleendienst jeugd

De jeugddienst van Lochristi verhuurt allerlei audiovisueel, speel- en ander materiaal. Alle info via www.jeugdlochristi.be/verhuur/verhuur-materialen

Uitleendienst bestuur

Scholen, verenigingen en individuen … die op het grondgebied van de gemeente een evenement organiseren kunnen materiaal ontlenen. Het materieel wordt echter niet ter beschikking gesteld voor privé-activiteiten (tenzij verkeersborden).

OPGELET: gebruik je de verkeersborden of ander materiaal op openbaar domein/ openbare weg moet je eerst een goedkeuring 'inname openbaar domein' aanvragen.

Lees vóór je reservering zeker het gebruiksreglement van materialen.

  

Evenementen

Wie een fuif, buurtfeest, wijkkermis, wandeltocht of een ander evenement met openbaar karakter organiseert, heeft hiervoor toestemming nodig van het College van burgemeester en schepenen.

Je vraagt deze toestemming via het Evenementenloket.

De aanvraag moet ten minste 2 maanden voor de aanvang ingediend worden; bij wielerwedstrijden ten minste 14 weken voor aanvang; bij motorcrosswedstrijden of -tochten ten minste 1 jaar voor aanvang.

Neem zeker ook een kijkje op www.ikorganiseer.be voor meer info.